Text
Emerging Strategies For Supporting Student Learning : A Practical Learning Guide For Librarians And Educators
Pendidikan tinggi berkembang pesat karena perubahan populasi siswa (milenial, meningkatnya keragaman, perubahan kebiasaan kerja), teknologi (meningkatnya penggunaan media sosial) dan ruang belajar (peningkatan ruang belajar sosial fisik dan virtual) . Pengarang menyatukan perkembangan terbaru dalam teori dan praktek, yang mencakup berbagai alat dan teknik yang akan sesuai dengan siswa dalam konteks yang berbeda, dari kelompok besar 500 + hingga kelas yang sangat kecil dari siswa penelitian. Memanfaatkan studi kasus, contoh, daftar periksa, dan tabel secara ekstensif, buku praktis ini berisi:
1. analisis lanskap pendidikan tinggi saat ini, perubahan yang terjadi dan beragamnya populasi siswa;
2. eksplorasi teori-teori baru literasi digital termasuk studi kasus yang menunjukkan bagaimana perpustakaan dan pekerja informasi telah menerapkan model ini dalam praktik;
3. sebuah demonstrasi dari berbagai cara di mana perpustakaan akademik dan layanan informasi bekerja untuk mendukung kemampuan kerja siswa;
4. tinjauan teoritis tentang berbagai pendekatan untuk pengajaran dan pembelajaran termasuk siklus belajar Kolb, kerangka kerja Laurillard untuk mengajar di universitas, pengajaran Entwistle untuk pemahaman di universitas, konsep ambang batas Land and Meyer dan karya Akademi Pendidikan Tinggi tentang pedagogi fleksibel;
5. panduan praktis tentang merancang, mengembangkan dan mengevaluasi kursus dan kegiatan belajar dan mengajar lainnya dalam situasi yang berbeda termasuk tatap muka, kelas terbalik, blended learning, dan pembelajaran online; dan
6. eksplorasi pendekatan untuk pengembangan pribadi dan profesional termasuk 90+ pendekatan untuk pembelajaran di tempat kerja; kursus terakreditasi; kursus singkat, konferensi, dan lokakarya; berjejaring melalui organisasi profesional; dan mengembangkan jaringan online.
Buku ini akan menjadi bacaan penting untuk berbagai kelompok yang bekerja di perguruan tinggi dan universitas termasuk pekerja perpustakaan dan informasi, pengembangan staf, teknologi pendidikan, pekerja proyek pengembangan pendidikan, agen perubahan pendidikan dan mahasiswa perpustakaan dan ilmu informasi yang merencanakan karir mereka di lembaga pendidikan tinggi .
Daftar Isi
1. Introduction
• Introduction to the book
• Introduction to this chapter
• Changing the learning landscape
• Student expectations and experiences
• Flexible learning
• Library spaces
• Employability
• Internationalization of higher education
• Institutional responses to change
• Changing ways of working for library and information professionals
• Structure of the book
• Summary
• References
2. Working with diversity
• Introduction
• Diverse student populations
• Students in the digital age
• Working with international students
• Students with disabilities
• Part time students
• Diverse learning styles
• Practical approaches for working with diverse groups of students
• Summary
• References
3. Digital literacies
• Introduction
• Digital literacies
• Information literacy
• Metaliteracy
• Additional case studies
• Digital badges
• Summary
• References
4. Employability
• Introduction
• Academic libraries and employability
• Graduate attributes
• Working with students
• Summary
• References
5. Approaches to learning and teaching
• Introduction
• Kolb's learning cycle
• A conversational framework for university teaching
• Teaching for understanding at university
• Threshold concepts
• Flexible pedagogies
• Putting the pieces together
• References
6. Learning and teaching activities
• Introduction
• Presenting basic ideas
• Common learning and teaching activities
• Assessment of learning
• Reflection on learning
• Learning and teaching without courses
• Summary
• References
7. Making it happen
• Introduction
• Thinking about participants
• Basic design principles
• Levels of learning
• Design of individual learning activities
• Finding and using learning resources
• Reviewing the program design
• Marketing and promotion
• Summary
• References
8. Designing face-to-face, blended and online courses
• Introduction
• Designing face-to-face sessions
• Designing flipped classroom sessions
• Designing blended learning courses
• Design of online courses
• Summary
• References
9. Delivering learning experiences
• Introduction
• Preparing yourself
• Face-to-face delivery
• On-line delivery
• Co-facilitation
• Summary
• References
10. Evaluation of learning and teaching activities, and courses
• Introduction
• UK quality control and enhancement processes
• Research on evaluation of learning and teaching in academic libraries
• Evaluation in practice
• Combined methods of evaluation
• Summary
• References
11. Lifelong professional development
• Introduction
• Identifying your personal goals
• Developing your portfolio
• Gaining support
• Learning in the workplace
• Accredited courses
• Short courses, conferences and workshops
• Networking through professional organizations
• Developing online networks
Sumber :
https://www.alastore.ala.org/content/emerging-strategies-supporting-student-learning-practical-guide-librarians-and-educators
(Yulianti)
No copy data
No other version available